Ekainak
10
Junio
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Fiedrich Wilheim Murnau
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioan Friedrich Wilhelm Murnau zinemagile alemaniarraren lana aztertuko da “Nosferatu, eine Symphonie des Grauens” zinema mutuaren klasikoaren estreinaldiaren mendeurrena dela eta.
Murnau zinema mutuaren garaiko zuzendari garrantzitsu eta baliotsuenetakoa izan zen. Maisua zen zirrarak eta emozioak adierazteko eszenaratzean eta hiri-espazioak eta naturak erabiltzean; baita, oro har, fatalismoak markatutako pertsonaien maneiu psikologikoan ere.
Bere film ezagunen artean aipatzekoak dira: Nosferatu (1922), Der Letzte Mann (1924), Tartufo (1925), Fausto (1926), Sunrise (1927) eta Tabu (1931).
AULA / GELA
Fiedrich Wilheim Murnau
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se analizará el trabajo del cineasta alemán Friedrich Wilhelm Murnau con motivo del centenario del estreno del clásico del cine mudo, “Nosferatu, eine Symphonie des Grauens”.
Murnau fue uno de los más influyentes y valiosos directores de la era del cine mudo. Un maestro de la puesta en escena, del empleo de los espacios urbanos y la naturaleza como expresión emocional, así como en el manejo psicológico de unos personajes marcados, en general, por el fatalismo.
Entre sus películas más conocidas destacan: Nosferatu (1922), Der Letzte Mann (1924), Tartufo (1925), Fausto (1926), Sunrise (1927) y Tabú (1931).
Ekainak
03
Junio
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Elena Vecino
"Balearen begia"
Mahai-ingurua proiekzioarekin
Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa “Balearen Begia” aldi baterako erakusketaren ingurukoa izango da.
Elena Vecino zientzilariak 2019an Sopelan (Bizkaia) hondartuta aurkitu zuten balearen begiaren inguruan egindako ikertari buruz hitz egingo du. Bere ikerketa-taldeak egindako ikerketa prozesuaren eta emaitzen berri emango du eta Photomuseumen ikusgai dauden argazkian azalduko ditu.
Elena Vecino Biologia Zelularreko katedraduna da Euskal Herriko Unibertsitatean eta 2004. urteaz geroztik, Arte Ederretan lizentziatua da UPV/EHUn. 1996. urtetik aurrera, Oftalmo Biologia Esperimentaleko taldea zuzentzen du, urte horretan sartu baitzen UPV/EHUn. Biologian doktorea Salamancako Unibertsitatean, eta PhD Suediako Lundeko Unibertsitatean, Cambridgeko Clare Hall Collegeko (UK) Life Member eta Bordeleko Unibertsitateko Bikaintasun Ekimeneko irakaslea ere bada.
AULA / GELA
Elena Vecino
"El ojo de la ballena"
Charla-coloquio con proyección
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno a la exposición temporal “El ojo de la Ballena”.
La científica Elena Vecino hablará sobre la investigación llevada a cabo en 2019 en torno al ojo de la ballena que fue hallada varada en Sopelana (Bizkaia). Informará sobre el proceso de investigación y los resultados realizados por su equipo de investigación y analizará las fotografías que se exponen en el Photomuseum.
Elena Vecino es Catedrática de Biología Celular en la Universidad del País Vasco desde el año 2004 es además Licenciada en Bellas Artes por la UPV/ EHU. Dirige el grupo de Oftalmo Biología Experimental desde el año 1996, año en que se incorporó a la UPV/ EHU.
Doctora en Biología por la Universidad de Salamanca, y PhD por la Universidad de Lund en Suecia, es también Life Member del Clare Hall College de Cambridge (UK) y Prof. Iniciativa de Excelencia de la Universidad de Burdeos.
Maiatzak
27
Mayo
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Bill Cunningham
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioan Bill Cunningham argazkilariaren lana aztertuko da.
Bill Cunningham, argazkilari eta Manhattango modaren erretratugile ospetsua. 1978tik New York Timeseko igandeko edizioan argitaratzen zen New Yorkeko modaren argazki-zutabeagatik oso famatua bihurtu zen.
Cunninghamek astero identifikatzen zituen hiriko moda-joerak, eta bere erretratuak pertsonaia bitxi eta diskretu bakanetan oinarritzen ziren bereziki.
2008an, Frantziako gobernuak "ohorezko Legioa" eman zion, eta 2009an New Yorkeko "hito bizia" izendatu zuten. Paradoxikoki, Cunningham bere umiltasun eta soiltasunatik zen ezaguna. "Dirua da dagoen gauzarik merkeena. Garestiena askatasuna da", esan ohi zuen.
2010ean, bere bizitzari buruzko Bill Cunningham New York dokumentala estreinatu zen hiriko Arte Modernoko Museoan.
AULA / GELA
Bill Cunningham
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se analizará el trabajo fotográfico de Bill Cunningham.
Bill Cunningham, legendario fotógrafo y retratista de la moda de Manhattan. Fue célebre por su columna fotográfica de moda neoyorquina que se publicaba en la edición dominical de estilo del New York Times desde 1978.
Cunningham identificaba cada semana las tendencias de moda de la ciudad y sus retratos se centraban especialmente en los personajes extravagantes y pocos discretos.
En 2008, el gobierno francés le galardonó con la "Legión de Honor", y en 2009 fue nombrado un "hito viviente" de Nueva York. Paradójicamente, Cunningham era conocido por su humildad y austeridad. "El dinero es lo más barato que existe. Lo más caro es la libertad", solía decir.
En 2010, el documental sobre su vida Bill Cunningham New York fue estrenado en el Museo de Arte Moderno de la ciudad.
Maiatzak
20
Mayo
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Elsa Dorfman
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioan Elsa Dorfman argazkilariaren lana aztertuko da.
Elsa Dorfman bitxikeria da argazkigintzaren munduan. Bere bizitzako 30 urte eman zituen formatu handiko erretratuak egiten 20x24 hazbeteko Polaroid kamera erraldoi batekin, 58 x 91 zentimetroko argazkiak egiten zituen.
Polaroidek mota horretako bost aparatu baino ez zituen egin, eta horietako bat Dorfmanek alokatzen zuen. Dorfmanek modeloei saltzen zizkien argazkiak, eta baztertutako kopiekin geratzen zen. Horri esker, ehunka lan gorde zituen.
Bere estiloari dagokionez, Dorfmanek zuen ez zuen pertsonen barne-mundua erretratatzeko interesik, ezta ere haien arima harrapatzeko. Berak kanpoko mundua erakutsi nahi zuela zioen, trukean ezer eskatu gabe. Pertsona zoriontsuei argazkiak ateratzea zen bere helburu nagusia.
AULA / GELA
Elsa Dorfman
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se analizará el trabajo fotográfico de Elsa Dorfman.
Elsa Dorfman es una rareza dentro del mundo de la fotografía. Dedicó 30 años de su vida a hacer retratos de gran formato con una enorme cámara Polaroid de 20x24 pulgadas, que lograba capturar una fotografía de 58 x 91 centímetros.
Polaroid fabricó solo cinco aparatos de ese tipo y uno de ellos era arrendado por Dorfman, quien vendía las fotografías a sus modelos y solía quedarse con las copias desechadas, lo que le permitió conservar cientos de trabajos.
Con respecto a su estilo, Dorfman afirmaba no tener interés en retratar el mundo interior de las personas, ni capturar su alma, sino que sólo quería mostrar el mundo exterior, sin pedir nada a cambio. Sólo anhelaba fotografiar personas felices.
Maiatzak
18
Mayo
2022
11,00 H -18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
Museoen Nazioarteko Eguna 2022
Maiatzak 18
1977 ezkeroztik urtero, ICOMek Museoen Nazioarteko Eguna antolatzen du, nazioarteko museoen komunitatearentzako egun oso berezia. Helburua da kultura-trukerako, kulturak aberasteko, herrien arteko elkar ulertzerako eta lankidetza eta bakea garatzeko museoak bitarteko garrantzitsuak direla ohartaraztea da. Aurtengo leloa hauxe da: “Museoen boterea”.
Museoek inguratzen gaituen mundua eraldatzeko ahalmena dute. Gure iragana erakusten digute eta gure buruak ideia berrietara irekitzen dituzte, etorkizun hobea eraikitzeko funtsezko bi urrats, alegia.
Museoen Nazioarteko Egunarekin bat eginez, maiatzaren 18an Photomuseumeko sarrera doakoa izango da. Gainera, bi bisita gidatu eskainiko dira doanik:
11:00 euskaraz
18:00 gazteleraz
Día Internacional de los Museos 2022
18 de mayo
Cada año desde 1977, el ICOM organiza el Día Internacional de los Museos, un momento excepcional para la comunidad museística internacional. El objetivo es concienciar sobre el hecho de que los museos son un importante medio para el intercambio cultural, el enriquecimiento de las culturas, así como para el desarrollo de la comprensión mutua, de la colaboración y de la paz entre los pueblos. El lema de este año es: “El poder de los museos”.
Los museos tienen el poder de transformar el mundo que nos rodea. Nos enseñan nuestro pasado y abren nuestras mentes a nuevas ideas, dos pasos esenciales para construir un futuro mejor.
Para celebrarlo la entrada al Photomuseum será gratuita el 18 de mayo. Además, se ofrecerán gratuitamente dos visitas guiadas:
11:00 en euskera
18:00 en castellano
Maiatzak
13
Mayo
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Arte Alemaniarra III
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, Arte alemaniarrari eskainitako zikloaren hirugarren kapitulua proiektatuko da ostiral honetan.
Andrew Graham-Dixon arte-kritikariak Arte alemaniarrak jorratzen dituen gai nagusiak landuko ditu: paisaia, folklorea eta nortasun nazionala. Ibilbide geografiko eta kronologiko baten bidez, garai bakoitza sakonki aztertuko du. Hastapenetatik hasi eta, barrokoa erromantizismoa, espresionismoa, dadaismoa aztertuko ditu, gaur egungo arteraino.
Hirugarren zati honetan XX. mendeko garai ilun eta zailak ikertzen dira. Gerra ondoren, Hirugarren Reicharen itzalak iraun zuen eta Alemania zatituta eta traumatizatuta egon zen. Otto Dix eta George Groszen obrak eta Bauhaus-en garaitik, Georg Baselitz, Hilla Becher edota Joseph Beuys kontzeptu-artistaren gerraosteko margolarietaraino bidaia luze eta bitxia dago.
AULA / GELA
Arte Alemán III
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se proyectará el tercer capítulo del ciclo dedicado al arte alemán.
Se trata de un ciclo donde el crítico de arte Andrew Graham-Dixon explora los grandes temas del arte alemán: el paisaje, el folklore y la identidad nacional. A través de un recorrido geográfico y cronológico, analiza cada época en profundidad. Abarca desde los inicios del arte alemán, a través del barroco, el romanticismo, el expresionismo y los movimientos dadaístas, hasta el arte de la actualidad.
Esta tercera parte se investiga en los oscuros y difíciles tiempos del siglo XX. Después de la guerra, la sombra del Tercer Reich persistió y Alemania permaneció dividida y traumatizada. Desde la obra de Otto Dix y George Grosz y la época del Bauhaus hasta los pintores de la posguerra Georg Baselitz, Hilla Becher y el artista conceptual Joseph Beuys hay un largo y extraño periplo.
Maiatzak
06
Mayo
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Arte Alemaniarra II
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/ Gela programaren barruan, Arte alemaniarrari eskainitako zikloaren bigarren kapitulua proiektatuko da ostiral honetan.
Andrew Graham-Dixon arte-kritikariak Arte alemaniarrak jorratzen dituen gai nagusiak landuko ditu: paisaia, folklorea eta nortasun nazionala. Ibilbide geografiko eta kronologiko baten bidez, garai bakoitza sakonki aztertuko du. Hastapenetatik hasi eta, barrokoa erromantizismoa, espresionismoa, dadaismoa aztertuko ditu, gaur egungo arteraino.
Bigarren saioa Caspar David Friedrichekin hasiko da, erromantizismoko artean eragin itzela izan zuena. Prusiako estatu boteretsuaren artea ere aztertuko da, 1871n Alemaniaren bateratzearen aitzindaria izan zena. Amaitzeko, Alemaniar espresionismoa, Franz Marc eta Otto Dix-en eskutik.
AULA / GELA
Arte Alemán II
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se proyectará el segundo capítulo del ciclo dedicado al arte alemán.
Se trata de un ciclo donde el crítico de arte Andrew Graham-Dixon explora los grandes temas del arte alemán: el paisaje, el folklore y la identidad nacional. A través de un recorrido geográfico y cronológico, analiza cada época en profundidad. Abarca desde los inicios del arte alemán, a través del barroco, el romanticismo, el expresionismo y los movimientos dadaístas, hasta el arte de la actualidad.
Esta segunda sesión comenzará con Caspar David Friedrich, el más influyente de los artistas del romanticismo alemán. Tambien el arte del poderoso estado prusiano que fue la punta de lanza de la unificación alemana en 1871. Para terminar el expresionismo alemán de la mano de Franz Marc y Otto Dix.
Apirilak
29
Abril
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Arte Alemaniarra I
Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/ Gela programaren barruan, Arte alemaniarrari eskainitako zikloaren lehen kapitulua proiektatuko da ostiral honetan.
Andrew Graham-Dixon arte-kritikariak Arte alemaniarrak jorratzen dituen gai nagusiak landuko ditu: paisaia, folklorea eta nortasun nazionala. Ibilbide geografiko eta kronologiko baten bidez, garai bakoitza sakonki aztertuko du. Hastapenetatik hasi eta, barrokoa erromantizismoa, espresionismoa, dadaismoa aztertuko ditu, gaur egungo arteraino.
Lehen kapitulu honetan, Erdi Aroko eta Errenazimentuko arte aberatsa izango da hizpide. Koloniako Katedrala, Municheko errenazimenduko pinturak, Albert Durero eta Albrecht Altdorferren lanak, hain zuzen.
AULA / GELA
Arte Alemán I
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se proyectará el primer capítulo del ciclo dedicado al arte alemán.
Se trata de un ciclo donde el crítico de arte Andrew Graham-Dixon explora los grandes temas del arte alemán: el paisaje, el folklore y la identidad nacional. A través de un recorrido geográfico y cronológico, analiza cada época en profundidad. Abarca desde los inicios del arte alemán, a través del barroco, el romanticismo, el expresionismo y los movimientos dadaístas, hasta el arte de la actualidad.
En este primer capítulo versará sobre el rico arte de la Edad Media y el Renacimiento. En concreto, la catedral de Colonia, las pinturas del renacimiento en Múnich, las obras de Alberto Durero y Albrecht Altdorfer.
Apirilak
22
Abril
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Zinema Japoniarra IV- Yasuzô Musumura
Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia Yasurô Masumura zinema zuzendariari eskainiko zaio, Zinema Japoniarra zikloaren barruan.
Yasuzô Masumurak (1924-1986) Tokioko unibertsitatean zuzenbide ikastaro bat egin ostean, zuzendari laguntzaile lanetan aritu zen “Datei Film” estudioetan. Ondoren, unibertsitatera itzuli zen filosofia ikastera, 1949an graduatu zelarik. Italian Michelangelo Antonioni, Federico Fellini eta Luchino Viscontiren gidaritzapean, zinema ikasteko aukera izan zuen beka bati esker.
1953an Japoniara itzuli zen. Bertan, 1955etik aurrera, bigarren unitateko zuzendari izan zen Kenji Mizugochik, Kon Ichikawak eta Daisuke Itok zuzendutako filmetan. Gero, 1957an, “Kisses” izeneko bere lehen filma zuzendu zuen. Hurrengo hiru hamarkadetan 58 film zuzendu zituen genero ezberdinak jorratuz, komedia, thriller edota melodrama erotikoak. Besteak beste nabarmentzen dira: “Urdinezko neska gaztea” (1957), “Pizti itsua” (1969) edota bere filmik ezagunena "emazte baten konfesioak" (1961).
AULA / GELA
Cine Japonés IV - Yasuzô Musumura
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al director de cine de Yasuzô Masumura, dentro del ciclo de Cine japonés.
Después de hacer un curso de derecho en la Universidad de Tokio, Yasuzô Masumura (1924-1986) trabajó como ayudante de dirección en el estudio “Datei Film”. Después regresó a la universidad para estudiar filosofía, y se graduó en 1949. A continuación estudió cine en Italia, bajo la dirección de Michelangelo Antonioni, Federico Fellini y Luchino Visconti gracias a una beca.
Masumura regresó a Japón en 1953. A partir de 1955, trabajó como director de segunda unidad en películas dirigidas por Kenji Mizoguchi, Kon Ichikawa y Daisuke Ito, antes de dirigir su primera película titulada, "Kisses", en 1957. Durante las tres décadas siguientes, dirigió 58 películas en una variedad de géneros, comedia, thrillers o melodramas eróticos, convertiendose en el cineasta más importante de la historia del cine japonés de posguerra. Destacan títulos como “La joven de azul” (1957), “La bestia ciega” (1969) , “Manji” (1964) o su film más conocido “Confesiones de mujer (1961).
Apirilak
08
Abril
2022
18,00 H.
Doako sarrera
Entrada gratuita
AULA / GELA
Laurel eta Hardy
Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia Oliver Hardy eta Stan Laurel komikoen inguruan izango da.
Laurel and Hardy bikote komikoa beharbada, zinemaren historiako bikoterik ospetsuena, Oliver Hardy (Potoloa) eta Stan Laurel (Argala) aktore estatubatuarrak eta britainiarrak osatzen zuten, hurrenez hurren.
Bere bikote-ibilbidea zinema mutuan hasi zen, 20ko hamarkadan, eta XX. mendearen bigarren erdira arte iraun zuen. Ehun film baino gehiago egin zituzten, film labur eta luzeen artean, eta mundu mailako errekonozimendua lortu zuten. 30eko hamarkadan lortu zuten ospe handiena, zinema komiko mutuaren funtsezko ezaugarriak eta zinema soinudunaren berezko umorea trebetasunez lotzea lortu baitzuten. Arrakasta handiak izan zituzten, bai The flying deuces (1939) eta baita bere film laburrekin ere. 1932an komediako film labur onenaren Oscarra irabazi zuten The music box lanarekin. Nabarmentzekoa da 2018an Jon S. Bairdek komiko bikote horri buruzko biopic bat zuzendu zuela, bi pertsonaien nortasunean eta kondairazko irudi komiko bihurtu zituzten zirkunstantzia pertsonaletan sakontzen zuen filma.
Zinemako bikote komiko onenetakotzat hartzen dira, eta beren komedia estilo ezberdinak sinkronia ia perfektu batean bateratzea lortu zuten. Pertsonaiek bi tipo irudikatzen zituzten askotan, oso inozoak, betiereko baikorrak, beren betiko errugabetasunean ia ausartak.
AULA / GELA
Laurel y Hardy
Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al dio de cómicos Oliver Hardy y Stan Laurel.
El Gordo y el Flaco fue el nombre que se le puso en castellano al dúo cómico Laurel and Hardy. Quizás la pareja más famosa de la historia del cine, lo formaban los actores Oliver Hardy (el Gordo) y Stan Laurel (el Flaco), estadounidense y británico, respectivamente.
Su carrera como pareja se inició en el cine mudo, en los años 20 y se prolongó hasta la segunda mitad del siglo XX. Protagonizaron más de un centenar de películas. Entre cortometrajes y largometrajes a lo largo de su carrera, logrando un reconocimiento mundial. Alcanzaron su máxima popularidad en los años 30 al conseguir entrelazar con ingenio las características esenciales del cine cómico mudo con el humor propio del cine sonoro. Tuvieron grandes éxitos, tanto con largometrajes como Locos del aire (1939) como con sus cortos. En 1932 ganaron el Óscar al mejor cortometraje de comedia con La caja de música. Cabe destacar que en 2018 Jon S. Baird dirigió un biopic sobre este dúo de cómicos, que ahondaba en la personalidad de ambos personajes y en las circunstancias personales que les convirtieron en figuras cómicas de leyenda.
Considerados una de las mejores parejas cómicas del cine, consiguieron aunar sus distintos estilos de comedia en una sincronía casi perfecta. Los personajes representaban a dos tipos a menudo muy tontos, eternamente optimistas, casi valientes en su perpetua inocencia.