• A

Karel Reisz

Maiatzak

28

Maiatzak

2021

18,00 H.

Doako sarrera / Aforo mugatua

Entrada gratuita / Aforo limitado

AULA / GELA 

Karel Reisz

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko Saioa Karel Reisz  zuzendari britaniarri buruzkoa izango da. 

Reisz errefuxiatu judua izan zen. Bere gurasoak Auschwitzen hil ziren. Royal Air Force-en aritu zen Bigarren Mundu Gerraren amaieran. Gerra amaitu ondoren, natur-zientziak irakatsi zituen Cambridgen, eta zinema-aldizkarietarako idazten hasi zen.

Free zinema mugimendu zinematografikoaren sortzaileetako bat izan zen. Hasieran, dokumentalak zuzen du zituen. We are the Lambeth Boys  izenekoa nabarmenduz. Dokumental horrek Erresuma Batua ordezkatu zuen Veneziako Nazioarteko Zinemaldian.

Ondoren, film luzeak zuzentzen hasi zen, 1966ko Morgan, kasu klinikoa komedia nabarmenduz (Morgan! ere deitua), David Mercerren gidoi batekin egindakoa. Morgan filmak goi mailako gizarte bateko emakume batekin ezkondutako artista frustratu baten istorioa kontatzen du. Filmak Vanessa Redgrave protagonistari Canneseko Zinemaldian antzezle onenaren saria eta Oscarretarako lehen izendapena jaso zituen.

 

 AULA / GELA 

Karel Reisz

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre el director de cine británico Karel Reisz.

Reisz fue un refugiado judío, Sus padres murieron en Auschwitz. Se unió a la Royal Air  hacia el final de la Segunda Guerra Mundial. Tras el final de la guerra,  enseñó ciencias naturales en Cambridge, y empezó a escribir para revistas de cine.

Fue uno de los fundadores del movimiento cinematográfico Free Cinema. Comenzó dirigiendo documentales,  entre ellos destaca We are the Lambeth Boys, que representó al Reino Unido en el Festival Internacional de Cine de Venecia.

Después, comenzó a dirigir largometrajes, destacando la comedia de 1966,  Morgan, un caso clínico (también llamada Morgan!) con un guion de David Mercer.  Narra la historia de un artista frustrado casado con una mujer de la alta sociedad y que profesa ideas comunistas. La cinta le dio a la protagonista Vanessa Redgrave, el premio a la mejor intérprete en el Festival de Cine de Cannes  y su primera nominación al Óscar.

 

Serguéi Eisenstein

Maiatzak

21

Maiatzak

2021

18,00 H.

Doako sarrera / Aforo mugatua

Entrada gratuita / Aforo limitado

 AULA / GELA 

Serguéi Eisenstein

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Serguéi Eisenstein zinema eta antzerki zuzendariari buruzkoa izango da.

Sergei Eisenstein Rigan jaio zen, Letonian, familia judu batean, errusiar inperioaren garaian. Iraultza sobietarraren ondoren, antzerkia utzi zuen 25 urterekin, eta nazioarteko ospea eman zion komunikabideari eman zion arreta: zinemari. Bere muntaia-teknika berritzaileak, ondorengo zineman inspirazio gisa balio izan zuen. Eisensteinentzat edizioa ez zen eszenak lotzeko erabiltzen zen metodo soil bat, entzuleen emozioak manipulatzeko gai zen bitartekoa baizik. Gaiari buruzko ikerketa luze baten ondoren, Eisensteinek bere muntaiaren teoria propioa garatu zuen. Bere argitalpenak eragin handikoak izan ziren Hollywoodeko hainbat zuzendarirentzat.

Bere ideal komunistek, behin baino gehiagotan, gobernu sobietarreko funtzionarioekin gatazketara eraman zuten. Stalinek bazekien zinemak propagandarako bide gisa zuen boterea, eta Eisenstein pertsona eztabaidagarritzat jo zuen. Bere ospea, beranduago, bere filmeen arrakastarekin sakondu zen, horien artean, Potemkin akorazatua (1925), garai guztietako pelikularik hoberenetako bat izendatua.

 

 AULA / GELA 

Serguéi Eisenstein

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre el director de cine y teatro soviético Serguéi Eisenstein.

Serguéi Eisenstein nació en Riga, Letonia, en el seno de una familia judía, durante del imperio ruso. Tras la revolución soviética abandonó en teatro y a los 25 años de edad,  se centró en el medio que le dio prestigio internacional: el cine. Su innovadora técnica de montaje sirvió de inspiración para el cine posterior.  Para Eisenstein, la edición no era un simple método utilizado para enlazar escenas, sino un medio capaz de manipular las emociones de su audiencia. Después de una larga investigación en el tema, Eisenstein desarrolló su propia teoría del montaje. Sus publicaciones al respecto serían luego de gran influencia para varios directores de Hollywood.

Sus ideales comunistas lo condujeron en varias ocasiones a conflictos con funcionarios del gobierno soviético. Stalin era consciente del poder del cine como medio de propaganda, y consideró a Eisenstein como una figura controvertida. Su popularidad se profundizó más tarde con el éxito de sus películas, entre ellas El acorazado Potemkin (1925), calificada una de las mejores películas de todos los tiempos.

Segundo Olaeta

Maiatzak

14

Maiatzak

2021

18,00 H.

Doako sarrera / Aforo mugatua

Entrada gratuita / Aforo limitado

 AULA / GELA 

Segundo Olaeta

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Segundo Olaeta, musikari eta euskal folklorearen adituari buruzko izango da.

Segundo Olaeta (Gernika, 1896 - Bilbo, 1971), ballet klasikoa eta euskal dantza tradizionala uztartzen zituen ballet konpainia sortu zuen. Errepublika garaian Elai-Alai taldea sortu zuen, baina frankisten altxamenduak eta bere familiak jasan zuen Gernikako bonbardaketak bide hori eten zuten.

Olaetatarrek erbesteratu egin behar izan zuten, baina arrakastaz jarraitu zuten antzezten Ipar Euskal Herrian eta Frantsez estatuan. Gerra amaitu ondoren, itzuli egin ziren eta, balletaz gain, Olaeta akademia inauguratu zuten. Urteetan zehar ospe handia lortu zuen akademiak, jirak egin zituzten baita Estatu Batuetan ere. Akademia itxi zen, baina bere izpirituak bizirik darrai Ballets Olaetari esker.

Olaeta balletaren eta familiaren historia aparta da, ondare handia biltzen bait du: argazkiak, kartelak, jantziak, musika eta ikus-entzunezkoak. Nabarmentzekoa da Pedro Olea bilbotar zinemagile ezagunak Olaeta Balletaren antologia jasotzen duen “Mende bat dantzan. Olaeta, un siglo de danza” dokumentala. Izan ere, euskal kulturaren esparruan garrantzi handiko materiala biltzen du ikus-entzunezko horrek.

 

 AULA / GELA 

Segundo de Olaeta

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre Segundo de Olaeta, músico y estudioso del folklore vasco.

Segundo de Olaeta (Gernika, 1896 - Bilbao, 1971),  fomentó la creación de una compañía de ballet que aunaba el ballet clásico y el baile tradicional vasco. Durante la República creó el grupo Elai-Alai e inició ese camino que fue cortado por el alzamiento franquista y el bombardeo de Gernika que su familia sufrió en carne propia.

Los Olaeta tuvieron que exiliarse, pero continuaron con éxito actuando en Ipar Euskal Herria y en el estado francés. Acabada la guerra, regresaron y, además del ballet, inauguraron la Academia Olaeta, que ganó gran prestigio a lo largo de años y con giras hasta en los Estados Unidos. Aunque la academia ya cerró, su espíritu, continúa muy vivo en los Ballets Olaeta.

La historia de los ballets y la familia Olaeta es extraordinaria, con un gran patrimonio, fotografías, carteles, trajes, material musical y audiovisual. Cabe destacar  el documental que dirigió el bilbaíno Pedro Olea con una antología de los Ballets Olaeta, “Mende bat dantzan. Olaeta, un siglo de danza”, que reune un contenido audiovisual de gran importancia para el ámbito de la cultura vasca.

Jean-Luc Godard

Maiatzak

07

Maiatzak

2021

18,00 H.

Doako sarrera / Aforo mugatua

Entrada gratuita / Aforo limitado

 AULA / GELA 

Jean-Luc Godard

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Jean-Luc Godard zinema zuzendariari buruzkoa izango da.

Jean-Luc Godard-ek (Paris, 1930) zinema kreatiboa, abangoardista baina, oro har, eskuragarria landu zuen. Muntaiari dagokionez  esperimentaltzat hartzen da. Nouvelle Vague-ko kide eraginkorrenetakoa izanik, aldi berean, bere zorroztasun kritikoagatik eta bere irudien poesiagatik nabarmentzen da.

68ko maiatzaren ondoren, oraindik militantzia iraultzailearekin konprometitua, publiko zabalago bati zuzendutako fikziozko filma konbentzional batzuk zuzendu zituen, teoria maoisten eredu izan zitezen. Proiektu horren lehenengo lana, Jean-Pierre Gorinekin batera zuzendutako Tout va bien (Dena ondo dabil) film luzea da, 1972an estreinatu zena, Yves Montand eta Jane Fonda protagonista zituelarik.

Jean-Luc Godard eta Jean-Pierre Gorin, filmeko zuzendariak eta gidoilariak, 1973ko Berlingo Nazioarteko Zinemaldian sariatuak izan ziren. Interfilm saria jaso zuten.

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AULA / GELA 

Jean-Luc Godard

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre el director de cine Franco-Suizo Jean-Luc Godard.

Jean-Luc Godard (Paris, 1930) cultiva un cine creador, vanguardista, pero accesible en su conjunto. Es experimental respecto al montaje considerado clásico. Es uno de los miembros más influyentes de la Nouvelle Vague, a la vez caracterizado por su acidez crítica y por la poesía de sus imágenes. 

Tras el Mayo del 68, todavía comprometido con la militancia revolucionaria, Godard probó a dirigir filmes de ficción convencional que ejemplificasen las teorías maoístas dirigiéndose a un público más amplio. Como primera pieza de este proyecto, y codirigiendo con Jean-Pierre Gorin, estrenó en 1972 el largometraje Todo va bien, protagonizado por Yves Montand y Jane Fonda. 

Jean-Luc Godard y Jean-Pierre Gorin, directores y guionistas del filme, fueron premiados en el Festival Internacional de Berlín de 1973 con el galardón Interfilm al foro del nuevo cine. 

Gaston Kaboré

Apirilak

30

Abril

2021

18,00 H.

Doako sarrera / Aforo mugatua

Entrada gratuita / Aforo limitado

 AULA / GELA 

Gaston Kaboré

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Burkina Fasoko Gaston Kaboré zinemagileari buruzkoa izango da. 

Gaston Kaboré bere herrialdeko zinemagile garrantzitsuenetakoa da. 1958an jaio zen, eta  ikasketak Uagadugun eta Parisen burutu zituen. Gidoilari, zuzendari eta ekoizle lanetan bere trebetasunak uztartzen ditu. Dokumental ugari egin ditu.

1997an, Pan-African Zinemaldiko saria jaso zuen Buud Yam drama historikoari esker. 2005ean, Burkina Fasoko zinegile berriak prestatzeko asmoz, Imagine zinema eskola sortu zuen. 2009an, Berlinaleko epaimahikide izan zen.

Bere Wend Kuun (Jainkoaren oparia, 1982) filma aurrerapen itzela izan zen zinema afrikarrarentzat. Izan ere, 1985ean, Wend Kuunik film onenaren Cesar saria irabazi zuen eta 1986an Friburgoko Nazioarteko Zinemaldian Distribution Help Award saria.

 

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AULA / GELA 

Gaston Kaboré

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre el cineasta, natural de Burkina Faso, Gaston Kaboré.

Gaston Kaboré es uno de los cineastas más importantes de su país. Nacido en 1958, se formó en Uagadugú y París. Combina sus habilidades como guionista, director y productor. Ha realizado numerosos documentales. 

En 1997, recibió el premio del Festival Cinematográfico Pan-African por su drama histórico Buud Yam. En 2005, fundó la escuela de cine Imagine, que forma los nuevos directores de cine en Burkina Faso. En 2009, formó parte del jurado de la Berlinale 2009.

Su película Wend Kuun (Regalo de dios) representó un gran avance para el cine africano en 1982. En 1985, Wend Kuuni ganó el premio César a la mejor película y en 1986 ganó el premio Distribution Help Award en el Festival Internacional de Cine de Friburgo.

Alberto Schommer

Apirilak

23

Abril

2021

18,00 H.

Doako sarrera / Aforo mugatua

Entrada gratuita / Aforo limitado

 AULA / GELA 

Alberto Schommer

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Alberto Schommer argazkilari gasteiztarrari buruzkoa izando da.

Alberto Schommer azken hamarkadetako argazkilari sortzaileenetako bat izan zen, Espainiako Frankismoko  eta Trantsizioko politikarien erretratuengatik ezaguna, baita garai hartako gizartearen ikono iparramerikarrei egindako argazkiengatik ere. Besteak beste erretratoak atera zizkien Andy Warhol, Roy Lichtenstein edo Susan Sontagni.

Erretratu psikologikoaren maisua, ironia dosi handi batekin argazkiak ateratzen zituena. Teknika ondo menderatzen zuen argazkilari sortzailea, argazkiaren oinarriak aldatu zituen, argiak aldatuz: argi bakarra erabiliz eta itzalak kartoi mehe zuriarekin argituz.

Bere lana herrialde askotan erakutsi da eta nazioarteko aldizkari ospetsuenek argitaratu dute.

Bere ibilbide profesionalean zehar ezin konta ahala sari jaso ditu eta munduan zehar egindako bidaietan egindako erreportajeak biltzen dituzten 70 liburu baino gehiago argitaratu dira.

 

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AULA / GELA 

Alberto Schommer

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre el fotógrafo vitoriano Alberto Schommer.

Alberto Schommer fue uno de los fotógrafos más destacados del panorama creativo de las últimas décadas, famoso por sus retratos de las figuras políticas del Franquismo en España y de la Transición, así como de personalidades norteamericanas, convertidas en iconos de dicha sociedad. Fotografió a Andy Warhol, Roy Lichtenstein o Susan Sontag entre otros.

Fue un maestro del retrato psicológico, que fotografiaba con una gran dosis de ironía. Un fotógrafo creativo con gran dominio de la técnica que trastocó las bases de la fotografía cambiando las luces: utilizando una sola luz y aclarando las sombras con cartulina blanca.

 

Su obra ha sido expuesta en numerosos países y ha sido publicada por las revistas más prestigiosas del panorama internacional.

A lo largo de su trayectoria profesional recibió incontables galardones y  se han publicado más de 70 libros que recogen reportajes realizados durante sus viajes por todo el mundo.

 

 

 

Conferencia de XABIER UNZURRUNZAGAen hitzaldia

Apirilak

16

Abril

2021

18,00 H.

Sanz-Enea

Doako sarrera/ Aforo mugatua

Entrada gratuita/ Aforo limitado

 AULA / GELA 

Xabier Unzurrunzagaren eskutik hitzaldia

"Hiriaren irudia".

1975 karmelitak-Iñurritza eremua.

Zarautz

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kultur hedapenerako programaren barruan, ostiraleko saioa SANZ-ENEA kultur-etxean izango da. Izan ere, Xabier Unzurrunzaga zarauztar arkitektoak hitzaldia eskainiko du bertan ikusgai dagoen erakusketaren harira. Hitzaldiaren izenburua honakoa da:  “Hiriaren irudia. 1975 Karmelitak - Iñurritza eremua. Zarautz.”

 

XABIER UNZURRUNZAGA GOIKOETXEA (Zarautz, 1937)

Arkitekto gipuzkoarrak Bartzelonan egin zituen bere lehen ikasketak (ETSAn, 1964), Madrilen (MECan, 1968) eta Ipar Karolinan (Urban Design, 1970-1971). Hirigintza eta Arkitektura lanbidean Marquet eta Zulaicarekin osatutako taldean hasi zen (1964-1970). Bere proiektu nabarmengarrienak, besteren artean honakoak dira: Santo Tomas Lizeoa (Donostia, 1967), Eliz Kalea eraikina (Usurbil, 1968), Altamira etxebizitzak (Ordizia, 1969), Urumea eraikina (Donostia, 1970, Rafael Moneorenkin elkarlanean) eta Tolosako Hiri-Antolamenduko Plana  (M. Solá Moralesekin lkarlanean) .

1969an Euskal Herriko Arkitektoen Elkargo Ofizialaren eskutik Aizpurua Saria jaso zuen.

1970-1978 artean, Hiri Plangintza eta Arkitekturako Estudio Seiss-eko Zuzendaria izan zen  J. Zubiría, A. de la Hoz, E. Ruiz de la Riva, A. Zabala eta  F. de Leon arkitektoekin. Bertan, Arrasate, Bergara eta  Zarautzko (Karmelitak-Iñurritza plan partzialeko, Zelai Ondoko urbanizazio-proiektuko  eta Salbatore Mitxelena Ikastolako eta Eguzki-Lore bizitegi-multzoko)  hiri-antolamenduan aritu zen.

1986-1992 artean, bere jarduera profesionalean honako proiektuak nabarmentzen dira: Donostiako Amarako geltokia, Arrasateko hilerria eta Donostiako Benta Berri auzoan egindako etxebizitza sozialak, Hondarribiko Zezen Plaza eta Azpeitiko Etxe Beltz Izarra.

1977tik 2007ra arte (erretiroa hartu arte), Donostiako Arkitektura Eskolan Hirigintza irakasle izan zen. 1989an E.H.U. ko Hirigintza eta Lurralde Antolaketako katedradun izendatu zuten.

 

 

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 AULA / GELA 

Conferencia de Xabier Unzurrunzaga

"La imagen de ciudad" .

1975 area carmelitas-Iñurritza.

Zarautz

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, el viernes 16 de abril en SANZ-ENEA, el arquitecto zarauztarra Xabier Unzurrunzaga ofrecerá una conferencia titulada “La imagen de la ciudad. 1975 Area Karmelitas-Iñurritza” con motivo de la exposición que se exhibe en la misma.

 

XABIER UNZURRUNZAGA GOIKOETXEA (Zarautz, 1937)

El arquitecto guipuzcoano efectúa sus primeros estudios en Barcelona (ETSA, 1964), Madrid (MEC, 1968) y Carolina del Norte (Urban Design, 1970-1971). Inicia el ejercicio de su profesión de Arquitectura y Urbanismo con el equipo que constituye con Marquet y Zulaica (1964-1970). Figuran entre sus trabajos destacables el Liceo Santo Tomás (Donostia, 1967), edificio Eliz Kalea (Usurbil, 1968), viviendas Altamira (Ordizia, 1969), edificio Urumea (Donostia, 1970, en colaboración con Rafael Moneo), el Plan de ordenación urbana de Tolosa (en colaboración con Manuel Solá Morales).

En 1969 recibe el Premio Aizpurua de Arquitectura del Colegio Vasco-Navarro.

Desde 1970 a 1978 es Director de Estudio Seiss de Planeamiento Urbano y Arquitectura con los arquitectos: J. Zubiría, A. de la Hoz, E. Ruiz de la Riva, A. Zabala y F. de León, desarrollando trabajos como el Planeamiento y ordenación urbana de Arrasate, Bergara  y el Plan parcial Carmelitas-Iñurritza, el Proyecto de Urbanización de Zelai Ondo y la Ikastola Salbatore Mitxelena y el conjunto residencial Eguzki Lore en Zarautz.

Entre 1986-1992 destacan en su actividad profesional como arquitecto, la Estación de Amara de Donostia, el Cementerio de Arrasate, y los proyectos elaborados en  los barrios de viviendas sociales de Benta Berri en Donostia, Zezen Plaza en Hondarribia y Etxe Beltz Izarra de Azpeitia.

Desde 1977 hasta su jubilación el año 2007  ejerce la docencia de Urbanismo en la Escuela de Arquitectura de San Sebastián. En 1989 es nombrado Catedrático de Urbanismo y Ordenación del Territorio de la E.H.U.-U.P.V.

Bertrand Tavernier

Apirilak

09

Abril

2021

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 AULA / GELA 

Bertrand Tavernier

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kultur hedapenerako programaren barruan, ostiraleko saioa Bertrand Tavernier zinema zuzendari, gidoilari, aktore eta ekoizle frantziarrari buruzkoa izango da.


Bertrand Tavernier, hogeita hamar bat filmen zuzendaria, kritikaria eta zinemazale jakintsua da. Bere ondarea pantailatik haratago hedatzen da irakasleria etikoaren eta erantzukizun moralaren eskakizunean. Cannesko Zinemaldian saritua izan zen eta lau Cesar sari eta Bafta bat jaso zituen.


L'appât
Dans la brume électrique edota La Princesse de Montpensier filmetan, bere pertsonaiei, arteari eta egiari leial izateko erantzukizun morala izan zuen ".

1983an, Bertrand Tavernierrek Un dimanche à la campagne filmatu zuen, Cannesko Zinemaldian Zuzendari Onenaren Saria irabazi zuena.

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 AULA / GELA 

Bertrand Tavernier

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre el director, guionista, actor y productor de cine francés, Bertrand Tavernier.

Bertrand Tavernier, director de una treintena de películas, crítico y sabio cinéfilo. Su legado se extiende más allá de la pantalla, al magisterio ético y exigencia de responsabilidad moral. Fue premiado en el Festival de Cannes y recibió cuatro premios César y un Bafta.

En sus películas como, La carnazaEn el centro de la tormenta o La princesa de Montpensier, tuvo la responsabilidad moral de ser fiel a sus personajes, a su arte y a la verdad".

En 1983 filmaría, Un domingo en el campo, una de las películas más galardonadas y emotivas de Bertrand Tavernier, ganadora del Premio a Mejor Director en el Festival de Cannes.

David Lean

Martxoak

26

Marzo

2021

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 AULA / GELA 

David Lean

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kultur hedapenerako programaren barruan, ostiraleko saioa David Lean zinema zuzendari britainiari buruzko saioa izango da.

David Leanek kultuzko film klasikoak egiteagatik da ezaguna: besteak beste,  Lawrence Arabiakoa, Kwai ibaiaren gaineko zubia edota Doctor Zhivago.

1927an hasi zen zinema industrian ganbera-laguntzaile gisa, Gaumont Picturesen. Gero, posizio hobeagoetara igo zen. Zuzendari gisa egin zituen lehen lau lanak Noël Cowarden lanetan oinarritu ziren, zeinekin hauetako lehenengo filma zuzendu zuen, Odola, izerdia eta malkoak (In Which we Serve, 1942). Ondoren, bere filmik maitagarrienetako batzuk etorriko ziren, Udako eromenak (Summertime, 1955) kasu. Lean ekoiztetxeak Ingalaterratik kanpo egindako lehen ekoizpena da, eta aktore atzerritarrekin egin zen, horien artean, nazioarteko izar bat zegoen, Katharine Hepburn. Gainera, Leanek lehen aldiz eman zuen pauso bat estudioetatik kanpo, filma osorik kanpoan filmatuz.

Ondoren, gehien gogoratzen den superprodukzioak etorriko ziren, Kwai ibaiaren gaineko zubia, New York Film Critics Award bat eta Oscar bat irabazi zituena. Beste Oscar bat jaso zuen Lawrence Arabiakoarengatik (1962). Doctor Zhivagoren arrakastaren ondoren (1965) , Ryanen alaba (1970) ez hain arrakastatsua etorri zen.

Hamalau urteko etenaldi luze baten ondoren, bere azken filma izango zena zuzendu zuen, Indiarako pasaia (1984). Londresen hil zen Joseph Conraden Nostromo obran oinarritutako film bat prestatzen ari zela.


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 AULA / GELA 

David Lean

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre el laureado director de cine británico, David Lean.

David Lean fue autor de películas clásicas de culto como Lawrence de Arabia, El puente sobre el río Kwai y Doctor Zhivago..

Se inició en la industria como ayudante de cámara en 1927 en Gaumont Pictures. Luego, ascendió a mejores posiciones. Sus primeros cuatro trabajos como director estuvieron basados en obras de Noël Coward, con quien codirigió la primera de ellas, Sangre, sudor y lágrimas (In Which we Serve, 1942). Después vendrían algunas de sus películas más entrañables como Locuras de verano (Summertime, 1955) Se trata de la primera producción de Lean realizada fuera de Inglaterra y con actores extranjeros entre los que se encontraba una estrella internacional como Katharine Hepburn. Además Lean dio por primera vez un paso fuera de los estudios, realizando el rodaje de la película íntegramente en exteriores. 

Después vendrían las superproducciones por la que es más recordado, como El puente sobre el río Kwai, por la que ganó un New York Film Critics Award, y un Óscar. Recibió otro Óscar por Lawrence de Arabia (1962). Después del éxito de Doctor Zhivago (1965), vino la no tan exitosa La hija de Ryan (1970).

Tras un largo paréntesis de catorce años, dirigió la que sería su última película, Pasaje a la India (1984). Murió en Londres mientras planeaba una película basada en la obra Nostromo, de Joseph Conrad..

 

Asta Nielsen

Martxoak

12

Marzo

2021

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 AULA / GELA 

Asta Nielsen

 

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kultur hedapenerako programaren barruan, ostiraleko saioa Asta Nielsen aktoresari buruzkoa izango da.

 

Asta Nielsenek leku garrantzitsua merezi du zinemaren historian, zinemaren lehen aktore handienetako bat izan zelako. Bere lan aipagarrienetakoa bat Die Suffragette-ean (Sufragista 1913) burutu zuen, bertan  femme fatale paper tipikoegatik ihes eginik.

 

Filmak sufragistek borrokatzen duten arrazoia bidezkoa dela onartzen du. Baina bestalde, jarrera kontserbadorea ere hartzen du, alegia, sufragistek erabiltzen zituzten bitartekoak ez ziren egokienak. Baina ez du azaltzen neurri erradikalak hartzearen oinarrian neurri epelek presio gisa ez zutelako funtzionatzen estaltzean. 

 

Hori bai, sufragistek jasandako proba gogorrak islatzen ditu. Haietariko asko kartzelaratzen zituzten, sarritan, protesta egiten zuten gose-grebak eginez. Horrela, agintariek askatzea erabakitzen zuten haietako bat kartzelan hiltzeak ekarriko zituen erantzukizunak saihesteko.

 

Beraz, Die Suffragette oso lan interesgarria da gaur eguneko ikuspuntutik aztertzeko.

 

 AULA / GELA 

Asta Nielsen

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre la actriz Asta Nielsen.

 

Asta Nielsen merece un lugar destacado en la historia del cine, por ser una de las primeras grandes actrices. Una de sus actuaciones más destacadas fue una atrevida producción, Die Suffragette (La sufragista 1913), que se escapaba de sus típicos papeles de femme fatale.

 

En la proyección se reconoce que la causa de las sufragistas es justa. Al mismo tiempo, también adopta la postura conservadora de que los medios manejados por las sufragistas no son los más adecuados, aunque ignora que  las medidas más radicales se tomaron ante la ineficacia de las más moderadas como forma de presión.

 

La película también refleja las duras pruebas que tuvieron que asumir las sufragistas. Cuando muchas de ellas eran encarceladas, a menudo protestaban haciendo huelgas de hambre.  Por ello, inicialmente las autoridades decidían liberarlas para evitar las responsabilidades que acarrearía la muerte de alguna de ellas.

 

De forma que Die Suffragette resulta ser una obra muy interesante para analizarlo desde la actualidad.

Orrialdea 16/32